Tartalommarketing: Google első hely

A tartalommarketing eszközök segíthetnek a Google keresőben az első helyre kerülni

Kulcsfeladat a releváns, értékes és optimalizált tartalom létrehozása. Olyan kontentre van szükség, amely megfelel a Google algoritmusának és a felhasználók igényeinek. Az alábbiakban néhány tipp, amelyek segíthetnek a rangsorolás javításában:

  • Válassz releváns kulcsszavakat, amelyeket a célközönség gyakran használ, és építsd be ezeket a weboldalad tartalmába.
  • Győződj meg arról, hogy a tartalom értékes információkat nyújt, és jól van strukturálva.
  • A weboldalnak mobilbarátnak és gyorsan betöltődőnek kell lennie, mivel ezek a tényezők befolyásolják a Google rangsorolást.
  • Építs ki erős backlink profilt releváns és tekintélyes weboldalak bevonásával.
  • Frissítsd rendszeresen a tartalmat, hogy aktuális és releváns maradjon.

A linképítő munka finomhangolása, releváns tartalom

Ám a Google első helyre kerülés időt és kitartó munkát igényel, és nincsenek garantált módszerek. A SEO stratégiák folyamatos finomítása és a Google algoritmus változásainak követése is kulcsfontosságú lehet a siker elérésében.

Ugyanis az optimalizációs céllal végzett kifinomult linképítés nem abban áll, hogy egyszerűen kulcsszavas szöveges hivatkozásokkal kívülről erősítünk egy weboldalt. Ennél sokkal összetettebb külső támogatási hálózatot kell kiépíteni ahhoz, hogy egyfelől hatékony is legyen. Másfelől a Google algoritmusai ne minősítések tiltott manipulációnak.

Ezért minden alkalommal releváns szövegkörnyezetet kell kiépíteni. Mintegy ebbe kell beleágyazni a hiperhivatkozást, eközben természetesen arra is ügyelve, hogy a kulcsszóhasználat megfelelő legyen. Vagyis olyan anchor text alkalmazását tartsuk szem előtt, amely

  • relevanciát mutat mind a környezetét képező tartalom,
  • mind pedig a hivatkozott oldal tartalma vonatkozásában.

Mindezeken felül a beágyazó szövegnek értelmesnek, értékesnek, egyedi megfogalmazásának kell lennie.

Az ilyen szöveg- és tartalom alapú linképítés már inkább a tartalommarketing területére csúszik át, lévén a tartalmi összefüggések megteremtése képezi a keresőoptimalizálás alapját. Megfelelő odafigyelés mellett a linket tartalmazó PR-cikkek elhelyezése is a weboldal optimalizálás része lehet.

Ha például a google első hely kulcsszóval szeretnénk top helyezést elérni a keresőtalálatok között, akkor olyan tartalmat kell létrehozunk, amely erre a kulcsszóra nézve megfelelő mértékben releváns. Ám ez még nem elegendő, mert hasonló igénnyel kell megalkottuk azokat a webtartalmakat is, amelyek a beágyazott linkkel külső honlapokon kerülnek elhelyezésre. És persze szöveges link formájában hivatkoznak a céloldalra.

Keresőszempontok szerinti weboldal optimalizálás

Mindezeket a tartalmakat megfelelő optimalizálás alá kell vonni. Azaz érvényesíteni kell rajtuk mindazokat a keresőszempontokat, amelyek alapján az algoritmusok a kiválasztott kulcsszóra nézve mérvadónak, értékesnek, tartalmasnak, azaz relevánsnak minősítenek valamely webtartalmat.

A munka komplex jellege azon a ponton tetőződik be, amikor a másodlagos keresőmarketing vonatkozások kerülnek sorra, azaz már nem magát a céloldalt, hanem a céloldalra linket küldő webhelyeket támogatjuk, Természetesen ugyancsak kellő szövegösszefüggéseket felmutató tartalmakkal.

Szövegmarketing jellegű SEO-linképítés

Az ilyen munka messze túlmutat a korábbi évek során még sikeresen alkalmazható, mára már ipari jellegűnek mondott linképítő eljárásokon, és sokkal inkább a sok kreativitást igénylő szövegmarketing-munkára hasonlít.

Valamely kulcsszóval ezen a réven ugyan sokkal több munkával juttathatunk célba weboldalakat, ám a Google keresőben az első hely / oldal megszerzése így válik biztonságossá és tartóssá. A többletmunka meghozza az eredményét abban a tekintetben is, hogy weblapunk internetes reputációja magasság válik. Így a weboldal autoritása magasra szárnyal az auditáló rendszerekben, és mindez visszahat a helyezések kedvező alakulására.

A szakmában jártasak pontosan tudják, milyen sok tényezőtől függ a jó organikus helyezés a találati listában, nem árt azonban tisztában lenni azzal, hogy ezek közül ma már

a tartalom minősége és relevanciája a legfontosabb tényező,

így hatékony keresőoptimalizálás a tartalommarketing eljárások és a kreatív linkmarketing alkalmazásával végezhető a legeredményesebben. Az ilyen eljárások egyike a blog marketing, amely, blogbejegyzésekbe ágyazat linkekkel operáló munka. Eléggé kiterjedt bloghálózattal rendelkező SEO-marketingesek pusztán a rendszeres posztírással is szép eredményeket érhetnek el. Főleg azt tudván, hogy a honlap-optimalizálás a PR és a tartalommarketing módszerével végezhető sikeresen a Google első hely elérésére célzott tevékenység során.

TOP Google-helyezés – tartalmi keresőoptimalizálás, szöveg optimalizálás, keresőmarketing és tartalommarketing a SEO eljárásokban

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.